torsdag 24. april 2014

24.04.2014 Skipost 13 og 15 i Bodømarka.

I dag våknet jeg til like flott vær som i går. Sol fra skyfri himmel. Valget ble å ta skipost 13 og 15. Dette området er jeg lite kjent i. Tussvatnet og opp til Erlingbu og Skautuva kjenner jeg godt og det er dit turene som regel går. Det hender jeg tar Sandjordløypa ned fra Erlingbu. Så etter å ha tatt post 13 så ble jeg noe usikker på alle disse traktorveiene. Da var det bare å sette seg ned og finne en løsning over et par brødskiver. Så jeg fulgte den veien jeg var ned mot Kålhus og fant da ut hvilken vei jeg var på, derfra var alt enkelt og greit. Jeg kunne tenkt med alle 30 postenes gps posisjon. Det er kanskje på tide med en fornyelse, vi er da mange med gps nå. Jeg klarte også å skremme en elg sånn at det ble ikke noe bilde av elgen så raskt forsvant den. Nå er det rett før jeg må finne frem skjortsen

Gps rute fra dagens tur.
 Jeg passerte flere fine fosser

 Børvasstindan
 "Navnløsvatnet" ikke langt fra Furumoen. Det var ikke en gang med på kartet.

 Fin gapahuk på en ås rett ved Furumoen
 Skiltet på Furumoen.

 Vi har mange flotte fjell rundt oss
 Skipost 13 tatt!
 Stiene snor seg innimellom trærne.
 Skipost 15 klippet!
 Jammen bor det ikke folk langt inn i marka høyt oppe på en ås.
 En flott kveld i Bodøsjøen
 Flott lys over Børvasstindan

Kveldslys.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar